Toiminta

Muoviyhdistys palvelee jäseniään välittämällä tietoa MuoviPlast-lehden ja erilaisten koulutustilaisuuksien kautta. Muoviyhdistyksen koulutukset ja muut tilaisuudet ovat myös hyviä kohtauspaikkoja alan ihmisille.

Muoviyhdistys julkaisee MuoviPlast-lehteä, joka on ainoa Suomessa ilmestyvä muovialan ammattilehti ja Muoviyhdistyksen jäsenlehti. Yhdistys julkaisee muovialan kirjallisuutta ja välittää ulkomaisten kustantajien julkaisemaa ammattikirjallisuutta. Yhdistyksen tiloissa on kattava kirjasto, jossa voi tutustua alan uusimpiin lehtiin tai tutkia Suomen muoviteollisuuden alkutaipaleen historiaa.

Muoviyhdistys välittää tietoa suomalaisista ja kansainvälisistä tapahtumista sekä kansainvälisille messuille järjestettävistä messumatkoista.

Tausta

Muoviyhdistys perustettiin vuonna 1940. Se on maailman kolmanneksi vanhin muovialan järjestö. Yhdistyksessä on yli 1 300 henkilöjäsentä, jotka edustavat yli 800 yritystä. Yli puolet näistä yrityksistä on suomalaisia muovituotevalmistajia. Reilut sata yritystä on raaka-aine-, puolivalmiste- ja konetoimittajia. Lisäksi jäseninä on yliopistojen, ammattikorkeakoulujen, tutkimus- ja oppilaitosten edustajia sekä tuotanto- ja tuotesuunnittelijoita.